سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط
سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط

مضرات کلر استخر برای بدن


مضرات کلر استخر برای بدن

استفاده از کمپرس یخ در کاهش التهاب و خارش ناشی از حساسیت به کلر موثر است...
 

دکتر محمد حسین افتخاری اظهار کرد: فردی که به کلر حساسیت داشته باشد دچار این آلرژی می شود. این آلرژی همانند آلرژی های مدیکال یا شیمیایی است و قرمز شدن کامل چشم، التهاب، ورم پلک ها و خارش را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: میزان بروز حساسیت در اشخاصی که زمینه آلرژیکی دیگری نیز دارند بیشتر است و همچنین میان نوجوانان 13 تا 14 ساله و همین طور بزرگسالان نیز شیوع بالاتری دارد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی به کسانی که به استخرها مراجعه می کنند توصیه کرد قبل و بعد از شنا در استخر دوش بگیرند تا تماس آب آلوده با چشم کاهش یابد.

وی یادآور شد: علاوه بر محلول هایی که توسط پزشک برای درمان تجویز می شود، استفاده از کمپرس یخ نیز در کم شدن خارش و التهاب ناشی از حساسیت به کلر موثر است.

دکتر افتخاری درباره دلیل آلوده بودن آب استخرها و بالا بودن غلظت کلر در این مکان ها توضیح داد: اغلب به منظور کم کردن میزان آلودگی، غلظت کلر را در آب افزایش می دهند. البته میزان کلر توسط مراکز بهداشتی و کلرومترها اندازه گیری می شود اما باید توجه کرد که عدم رعایت استاندارد در این مورد منجر به ایجاد آلرژی ها، عفونت، اگزما و تراخم شده و فرد را با مشکلاتی مواجه می کند.

وی ادامه داد: اگر چشمان کودکی پس از بیرون آمدن از استخر، قرمز شد مراجعه به پزشک الزامی است زیرا این قرمزی نشان دهنده عفونت است. عفونت های تراخم از طریق آب به چشم منتقل می شوند. همچنین التهاب تراخم که می تواند منشا ویروسی و باکتریایی داشته باشد به دنبال شنا در آب های آلوده بویژه استخرها ایجاد می شود.

این عضو انجمن چشم پزشکی، در ادامه از والدین خواست تا مراقب سلامت فرزندان خود باشند و در این مورد اظهار کرد: اگر والدین متوجه شدند که چشمان کودکشان پس از شنا در استخر ترشح عفونی و آبکی دارد، وی را به مراکز درمانی منتقل و برای چندین روز از ورود کودک به استخر جلوگیری کنند زیرا ممکن است این عفونت وارد آب شده و تعداد زیادی از افرادی را که به استخر مراجعه می کنند درگیر کند.

وی در پایان اضافه کرد: کنترل استخر، کلریزه کردن مناسب و تصفیه آب استخر تا حد زیادی در کاهش این عوارض موثر خواهد بود. همچنین استفاده از عینک های شنا به این خاطر که تماس چشم با آب آلوده را کاهش می دهد، به میزان قابل توجهی در کنترل و جلوگیری از ابتلا به بیماری های عفونی ناشی از شنا در آب استخرهای آلوده تاثیرگذار خواهد بود.  

 


 مطالب مرتبط با کلر زنی و کلر سنجی در سایت بهداشت محیط ایران :  

 

هیدروکلریناتور 

کلریناتور 

 نرم افزار مدل ساز نشت گاز کلر  

 مضرات کلر استخر برای بدن

دانلود روش صحیح کلر سنجی

  مدیریت کلرزنی آب آشامیدنی

- روش صحیح کلرسنجی آب 

- مبانی کلرزنی 

- مقایسه کلـــر ، آب اکسیژنه و  UV برای گندزدایی آب استخر ها 

- بررسی نحوه بهره برداری از دستگاههای کلرزنی 

- (تهیه کلر در محل) چیست؟



- قوانین و مقررات بهداشتی آریشگاه ها و استخرهای شنا

 


 

سایت بهداشت محیط ایران


(جهت دسترسی به مطالب به روز به سمت چپ سایت بخش آخرین مطالب مراجعه کنید)